Základní popis svodidla:
- ocelové jednostranné svodidlo o výšce pouze 0,8 m pro úroveň zadržení H2 a nižší
- dvoubodové kotvení svodidla k podkladu
- otvor v patce, který slouží k injektáži prostoru mezi patní deskou a povrchem římsy
- vzdáleností sloupků svodidla jsou 2 m
- hmotnost systému pouhých 31kg/bm
- svodidlo je schváleno MD č.j.345/08-910-IPK/1 na pozemních komunikacích a mostech s účinností od 1.5.2008.
Hlavní parametry svodidla:
zjištěné certifikační bariérovou zkouškou dne 9.12.2007
Úroveň zadržení | Dynamický průhyb | Prudkost nárazu | Pracovní šířka | Třída prac.šířky | Vyklonění vozidla |
[m] | ASI | [m] | W | [m] | |
H2 | 0,6 | 1,25 | 0,7 | 2 | 2,2 (VI7) |
Vysvětlivky:
Dynamický průhyb (D) - Podle STN EN 1317-2 je to maximální boční dynamické přemístění líce svodidla.
Pracovní šířka (W) - Podle STN EN 1317-2 je to vzdálenost mezi lícem svodidla před nárazem a maximální dynamickou polohou kterékoliv hlavní části záchytného systému.
Vyklonění vozidla (VI) - Podle STN EN 1317-2 je to maximální dynamická boční poloha vozidla od líce svodidla měřená ve výšce 4 m.
Základní součásti svodidla:
- vyztužený ocelový sloupek z válcovaných profilů U 140 s patní deskou
- dvoudílný distanční díl
- ocelová svodnice profilu NH4 tloušťky 4 mm
- tyč Mukusol pr. 26,5 mm (hladká se závitem na koncích nebo celozávitová) nebo tyč SAS 900/1100 (pouze celozávitová)
- zadní pásek obloukovitého průřezu
- spojovací materiál
- případné příslušenství nebo přizpůsobení
Použití svodidla MS4/H2:
- hlavním místem použití jsou mostní stavby na pozemních komunikacích
- jednostranné mostní svodidlo za kterým je volný prostor nebo chodník a mostní zábradlí (případně protihluková stěna)
- ve středním dělicím pásu mostů při příslušných parametrech (viz TP)
- použití na liniových silničních stavbách je možné v případě, že silnice je ohraničena betonovou konstrukcí s římsou předepsaného tvaru do které je svodidlo uchyceno (betonem zpevněné krajnice, opěrné zdi, koryto vodního toku atd.)
- do středního dělicího pásu silnice se svodidlo osazuje kolem překážek (podpěry mostů, portálů pro značky, sloupy osvětlení, event. jiné konstrukce silničního vybavení), kde úroveň zadržení běžného svodidla je nedostatečná
- důvodem osazení svodidla MS4/H2 namísto běžných silničních typů bývá nedostatečná vzdálenost mezi lícem překážky a lícem svodidla
- minimální délka svodidla není stanovena
- možnost objednání nestandardního odklonu patní desky
- volitelná možnost povrchové úpravy nad rámec stanovený obecně závaznými předpisy
Způsoby kotvení svodidla MS4/H2:
- 2x ocelové rozpěrné kotvy OMO M24x205 - tZn (s tímto typem kotvení bylo svodidlo odzkoušeno)
- 2x rozpěrné prodloužené kotvy OMO M24, hloubka vrtu 165 mm
- kotevní přípravek OMO 2xM24 (dva body)
- kotevní přípravek OMO 2xM24 (tři body, třetí bod pro usnadnění práce)
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x260 (mat. 8.8, tZn)
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x255 (mat. A2)
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x255 (mat. A4)
Konkrétní technické specifikace a postupy jsou obsahem TPV.