Základní popis svodidla:
- ocelové jednostranné svodidlo pro úroveň zadržení H2 a nižší
- mostní nebo zábradelní mostní svodidlo
- dvoubodové kotvení svodidla k podkladu
- otvor v patce, který slouží k injektáži prostoru mezi patní deskou a povrchem římsy
- vzdáleností sloupků svodidla jsou 2 m
- hmotnost systému pouhých 39 kg/bm (bez výplně), s výplní + 9 až 18 kg/bm dle typu výplně
- svodidlo je schváleno MD pro použití v silniční síti ČR
Hlavní parametry svodidla:
zjištěné certifikační bariérovou zkouškou dne 25.11.2020
Úroveň zadržení | Dynamický průhyb | Prudkost nárazu | Pracovní šířka | Třída prac.šířky | Vyklonění vozidla |
[m] | ASI | [m] | W | [m] | |
H2 | 0,7 | 1,0 | 0,9 | 3 | 1,2 (VI4) |
Vysvětlivky:
Dynamický průhyb (D) - Podle STN EN 1317-2 je to maximální boční dynamické přemístění líce svodidla.
Pracovní šířka (W) - Podle STN EN 1317-2 je to vzdálenost mezi lícem svodidla před nárazem a maximální dynamickou polohou kterékoliv hlavní části záchytného systému.
Vyklonění vozidla (VI) - Podle STN EN 1317-2 je to maximální dynamická boční poloha vozidla od líce svodidla měřená ve výšce 4 m.
Základní součásti svodidla:
- vyztužený ocelový sloupek z válcovaných profilů U 140 s patní deskou
- jednodílný distanční díl z materiálu tloušťky 4mm
- ocelová svodnice profilu A-NH-94 tloušťky 4 mm
- tyč SAS 900/1100 typ FA s šestihrannými spojkami a obloukovými úchyty
- spojovací materiál
- případné příslušenství nebo přizpůsobení
- zábradelní výplň (volitelná - 6 typů)
Použití svodidla ZMS4-A/H2:
- hlavním místem použití jsou mostní stavby na pozemních komunikacích
- jednostranné zábradelní mostní svodidlo s volitelným typem výplně
- jednostranné zábradelní mostní svodidlo za kterým je volný prostor nebo chodník a mostní zábradlí (případně protihluková stěna)
- ve středním dělicím pásu mostů při příslušných parametrech (viz TP)
- použití na liniových silničních stavbách je možné v případě, že silnice je ohraničena betonovou konstrukcí s římsou předepsaného tvaru do které je svodidlo uchyceno (betonem zpevněné krajnice, opěrné zdi, koryto vodního toku atd.)
- do středního dělicího pásu silnice se svodidlo osazuje kolem překážek (podpěry mostů, portálů pro značky, sloupy osvětlení, event. jiné konstrukce silničního vybavení), kde úroveň zadržení běžného svodidla je nedostatečná
- důvodem osazení svodidla ZMS4-A/H2 namísto běžných silničních typů bývá nedostatečná vzdálenost mezi lícem překážky a lícem svodidla
- minimální délka svodidla není stanovena
- možnost objednání nestandardního odklonu patní desky
- volitelná možnost povrchové úpravy nad rámec stanovený obecně závaznými předpisy
Způsoby kotvení svodidla ZMS4-A/H2:
- kotevní přípravek OMO 2xM24
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x260 (mat. 8.8, tZn)
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x255 (mat. A2)
- 2x soudržné (lepené) kotvy s kotevním šroubem OMO M24x255 (mat. A4)
Konkrétní technické specifikace a postupy jsou obsahem TPV.